Hannah Sherill

Hannah has come from Georgia Instiute of Technolgy to visit Eastern Europe and study NGO sector and fundraising for teh first time in her life. She did not waste her time, as she has diven in for our swimathon campaign as soon as she arrived – so she will have first hand -experience about raising funds in Hungary for community foundations. Hannah studies business, her main fields of interests are strategy and innovation and also leadership studies. She lives in Atlanta, with her family in close connection- she has a younger brother of 14 and a sister of 19, also studying at the university. Hannah has a grandfather who used to build and manage tech companies, he serves as a kind of role model for her. She also wants to start her own company and she is determined to run business with a social impact – she thinks it’s a must these days.

She believes decent education and health care are the most important fields to be easily accessible for everyone and thinks these missions should be part of her future business plans. She has already worked for a biotech startup, mainly focusing on its marketing goals and she is very busy taking  a leading part in quite a few extra curricular activities at institutions working for students studying business. Her sensitivity is a family heritage – her mother is a clinical psychologist working with children with learning disabilities and autistic symptoms and her father develops softwares for HR- systems. Hannah is very committed to build a solid bridge between the business and the welfare goals as she believes the two should go hand in hand for sustainable development and our common well- being.

You can support Hannah here.

xxx

Hannah először jár nálunk Kelet-Európában és kifejezetten azért érkezett ide a Georgia Institute of Technology  programja keretében 18 másik társával együtt, hogy régiónk civil szférájának helyzetével ismerkedjen. Hannah üzletet és marketinget tanul, rajong a tanulmányaiért, elsősorban a marketing, a brandépítés stratégiai kérdései izgatják. Legfőbb inspirálója a nagypapája, aki több saját céget is felépített és vezetett. Hannah-nak is ez a terve, azzal a szent elhatározással együtt, hogy jövendőbeli cégének nem csupán üzleti eredményeket kell hoznia, hanem pozitív társadalmi hatást is generálnia. Tanulmányozásra méltó márkaként említi a Coca-Colát, mint elnyűhetetlen és mindig megújulni képes brandet, vagy személyes kedvencét, a Patagonia nevű outdoor felszereléseket gyártó céget, amely társadalmi ügyekben is komoly szerepet vállal.

Hannah-nak két kisebb testvére van, egy 14 éves öccse és 19 éves húga, aki már szintén egyetemista. Szociális érzékét feltehetően édesanyjától is örökölte, aki klinikai pszichológusként dolgozik, szakterülete a tanulási nehézséggel küzdő és az autizmus- spektrummal élő gyermekek fejlesztése. Édesapja HR-szoftverek programozásával foglakozik. Amerikában meglehetősen ritka jelenségként Hannah tágabb családja Atlantában él, mindannyian egymástól alig húsz perc távolságra, kapcsolatuk kivételesen szoros. Hannah tanulmányai mellett első perctől kezdve vállal különböző programokban oroszlánrészt, dolgozott már klinikai kutatások pontosságát fejlesztő biotechnológia startupnál marketing területen, nagykövete és vezetője több egyetemistákat tömörítő, üzleti kultúrát fejlesztő kezdeményezésnek.

Hannah azt vallja, a piaci szférában is elengedhetetlen, hogy egy valamit magára adó cég vállaljon társadalmi felelősséget, melynek fő fókusza a megfelelő oktatáshoz és egészségügyi ellátáshoz való hozzáférés támogatása.

Hannah-t itt támogathatod.

 

Vélemény, hozzászólás?